DKAB ÖĞRETMEN GELİŞİM PROGRAMI (DÖGEP) ARALIK AYI FAALİYETİ
Kur'an öğretiminde verimlilik, Kur'an-ı Kerim öğretim yöntem ve teknikleri üzerine okumalar ve Müzakereler
Gerek İmam-Hatip Liseleri'nde, gerekse Kur'an eğitim ve öğretiminin verildiği diğer kurumlarda bu dersi okutacak öğretim elemanı, bilgi ve birikimi dışında artı bir takım meziyetlere sahip olmalıdır. Kur'an-ı Kerim öğretmeni, en başta icracı yani teorik bilgileri bir taraftan öğretirken diğer taraftan onları en doğru ve en güzel bir biçimde seslendirmek suretiyle uygulayıcı konumundadır. Literatürde kur'an öğreticisi içim fem-i Muhsin (güzel icra eden kişi) tabiri kullanılırken, tecvid ya da kıraat bilgilerinin anlatıldığı bahislerin sonunda, "huz min efvah'il- meşayih" (bunların uygulamasını bir uzmanından öğren) ibaresine yer verilir. Bununla Kur'an Öğreticisinin önemine, sahip olması gereken meziyetlere işaret edilir.
Kur'an-ı Kerim derslerinde öğretici olan kişi taklit edilen, öğrenciler de taklit eden konumundadır. Kur'an öğretmeni, ayetleri oluşturan harfleri, kelimeleri ve cümleleri bizzat okuyarak, gerektiğinde takrarlar yaparak Kur'an dersini hem nazari, hem tatbiki bir çerçevede yürüten bir eğiticidir.